MATÍ D'UNA ESCRIPTORA EN DISSABTE


*
Em llevo amb indicis de migranya i del somni encara m'arriben els ecos de Lili Marleen. Busco: cançó de Norbert Schultze, enregistrada el 1939 per Lale Anderson. Però és Marlene Dietrich la que portem tots a la memòria, amb la seva veu trencada, lenta, enyorada. Cançó d'entreguerres i de guerra, tan emotiva que Goebbels la va arribar a prohibir perquè els soldats alemanys no s'entristissin al front.
Em dutxo amb aigua ben calenta al clatell per veure si em passa la 'migra'. Esmorzo llegint el diari. Sembla que el dolor es calma. El sol em ve d'esquena, a la taula de la cuina, ampla la finestra al mar, mentre ressonen els tambors de Fu-Manxú pel Passeig Marítim. Política...tot és política, fins i tot la tria d'escriptors castellans que 'copen' el diari en català.
A l'ordinador per veure si començo el bloc, que és el primer que faig: seleccionar imatge i text. Al moment, anar a la cuina per preparar la sopa i les potes de porc amb panses i pinyons que ens menjarem avui.
Ho he de tenir llest, perquè a quarts d'una vaig al Metropol a llegir un relat que s'inscriu en els actes del Dia de la Dona, organitzat aquest pel Departament de Joventut. Llegiré el conte "La núvia". Demà el començaré a escriure al bloc en tres parts, un foli cada dia.
Faig racions de conill i de salsitxa perquè ahir vam ser a Banyeres del Penedès i vaig fer compra en una botiga. S'ha de proveir el congelador.
Érem a Banyeres a representar "Grills de mandarina", Xavier Pié saxo soprano i jo recitant els poemes del llibre (Ed. Pagès). Era ple, amb gent dreta i tot, i l'acte també formava part de les celebracions del Dia de la Dona, molt completes allà. La interpretació que va fer Xavier Pié, professor i concertista, del slow "Stormy weather" (Temps borrascós), va ser d'antologia i molt aplaudida, amb gran entusiasme. Després vam recollir les mandarines, el gat, els mocadors daurats, la ca`psa amb perles, el ventall de paó reial, i tot el que porto per adornar l'escenari de la Biblioteca o del lloc on anem a recitar, i ens vam integrar de ple al refrigeri