EL BALCÓ


*

Ahir, alumnes de diferents col·legis de la ciutat es van reunir per apadrinar el tram del Balcó que ha estat reconstruït en la seva part més malmesa. Ara la pedra polida i el nou ferro seran recordats en una placa commemorativa al lloc. El Balcó data de 1890. Els petits creixeran i el tindran com a propi, tal com hem fet tots nosaltres.

Vaig néixer de cara al Balcó. N’he escrit molt, hi he passat tota la vida i és la frontera que els meus ulls traspassen cap a un país líquid, incògnit i gairebé infinit. Ample Balcó que suscita pensaments bellíssims, imaginacions secretes i paraules que no s’acaben amb el vespre rosat, perquè llavors, o hi ha la negra nit il·luminada pels vaixells en espera, o s’hi reflecteix la lluna com una carícia inconstant i freda. Cal també fer memòria dels suïcides en aquest tram precisament. Ells també hi han deixat la vida.

Els petits col·legials de la gorra verda van ser dels primers a arribar, ahir: son del CEIP Olga Xirinacs. M’agradarà que em recordin com a part del Balcó, també; que els mestres i els pares els ho expliquin.
*
*
Foto d’OX des de casa.

4 comentaris:

Francesc Mompó ha dit...

Uns ulls cap a un país líquid vist pels ulls dels xiquets. Quin regal més bonic que aquesta aquarel·la. Ets afortunada d'enganxar-hi la teva memòria.
Una abraçada
Salut i Terra

Josep Gironès Descarrega ha dit...

La teva obra i la teva vida formen part de molts coses, a banda del Balcó. I encara queda joc per repartir.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

De nena menjava poc. La mare em duia al balcó de casa i m'explicava contes. Allà, escoltant-la i contemplant mil esdeveniments, menjava... Ja ho veus: el balcó era aliment per a la carn i per a l'esperit.

Neus ha dit...

Quina meravella de balcó